Zsúfolt szoba, üres szoba

Hogyan bővíti a tervezési lehetőségeket a digitális ikrek "kiürítése"?
2024. augusztus 13. által
Scanpix
A Matterport lehetővé teszi, hogy egy zsúfolt helységet üres térré alakíts anélkül, hogy egyetlen bútort is megmozdítottál volna!

Képzeld el, hogy teljesen újra tudod dekorálni a nappalidat anélkül, hogy egyetlen bútort is megmozdítanál. Ezen dolgozik most a Matterport. 

Nemrég került bemutatásra a Matterport 3 AI pillére, most a 3D képi kiegészítés bevezetését vizsgáljuk digitális ikreink számára. 

A Matterport kezdetben valósághű, statikus rekonstrukciók létrehozására koncentrált, a valós terekből alkotott kiváló virtuális ikreket. Azonban ahhoz, hogy hatékonyan felmérjük a terek lehetséges felhasználásait, működtetésük, karbantartási igényeiket nem elég a statikus megközelítés. 

A Matterport a probléma megoldására fejlesztette ki ezt a szemantikai módszert mely mélyebb betekintést és értékes információk kinyerését teszi lehetővé az ingatlanokról. 

A Matterport évtizedes gépi tanulása és AI tapasztalatai eredeményeként most egyetlen gombnyomással készíthetünk új tervezési és berendezési ötleteket a Project Genesis-en kerszetül. 


Mi az a „kiürítés”?

A „kiürítés” egy kulcsfontosságú technika a digitális képfeldolgozásban és a 3D modellezésben, amely a bútorok és mozgatható tárgyak eltávolítását jelenti egy tér képeiről, ezzel üres teret létrehozva.

A „kiürítés” folyamatának lépései:

  1. Rekonstrukció: Először rögzítésre és rekonstruálásra kerül a beszkennelt tér a digitális iker elkészítéséhez. 
  2. Analízis: Ezután a Matterport analizálja a teret, a felületeket, melyek az eltávolítani kívánt bútorokhoz tartoznak. 
  3. Szintézis: Mivel a bútorok által eltakart területeket soha nem rögzítettük közvetlenül, a bútorok eltávolítása után üres pixelek maradnak a képeken és lyukak a hálóban. A képek esetében hiteles „üres tér” tartalomra van szükség a hiányzó részek kitöltéséhez, míg a hálóban található lyukakat kitöltésre és textúrázásra kell elvégezni.
Szemantikai szegmentálás

A szemantikai szegmentálás, egy kritikus számítógépes látási feladat, amely egy képet különálló régiókra bont, és mindegyikhez egy specifikus kategóriát rendel. Célja, hogy minden pixelt egy osztályba soroljon (pl. "padló", "fal", "ablak", "asztal"), ezáltal átfogó képet nyújtva azáltal, hogy beazonosítja a tárgyakat és körvonalazza azok határait.

A szemantikai szegmentálás elengedhetetlen technika a számítógépes látásban, melyet használnak többet között az önvezető járművekben, orvosi képalkotásban, robotikában és még sok más területen.

A közelmúltban kiemelkedő szerepet kapott a virtuális belsőépítészetben is. A tér kezdeti rögzítésekor az elsődleges rendelkezésre álló adatok a tér általános szerkezetét és esztétikáját vázolják fel. A szemantikai szegmentálás döntő szerepet játszik a Matterport tér tartalmának gazdagabb megértésében, lehetővé téve a pontos manipulációt – akár mozgatásról, szerkesztésről, indexelésről vagy elemek eltávolításáról van szó.

Inpainting

Ahhoz, hogy a bútorokat eltávolítsuk a digitális ikrek képeiről és 3D struktúráiról, először meg kell határoznunk azokat a pixeleket vagy hálófelületeket, amelyek a bútorokhoz tartoznak. A bútorok eltávolítása után gyakran hiányos információk maradnak, mivel a bútorok mögött/alatt lévő terület nem volt látható a digitális iker rögzítése során.

Ezért szükség van arra, hogy hiteles képi/3D tartalmat generáljunk, amely kitölti ezeket a lyukakat a bútorok eltávolítása után. Ezt a folyamatot „képi kiegészítésnek” (inpainting) nevezik.

hüvelyk Metaport Blog